ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درس دانش آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳) یک‌میلیون تومان متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کشوری واریز می‌شود، اما برای بازنشستگان تأمین اجتماعی، نه (یکم مرداد ۱۴۰۳) چند راهکار مناسب برای تحمل راحت گرمای شدید این روز‌ها تصادف دو خودرو سنگین در بزرگراه مشهد _ باغچه یک کشته برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) تب، سردرد و بدن درد مهمترین علائم بیماری تب دنگی است چه عواملی زمینه‌ساز انسداد سینوس‌ها و ایجاد بیماری سینوزیت می‌شوند؟ فعالیت ۹۵ خانه نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست در خراسان رضوی افزایش ۱۹ درصدی بارندگی‌ها در کشور نسبت به سال آبی گذشته اعترافات قاتل سنگدل به قتل نگهبان گاراژ با ضربات سنگ دستگیری فالگیر شیطان‌صفت به جرم آزار و اذیت زن جوان دستگیری متهم به قتل مسلحانه مدیرعامل شرکت ساختمانی در سهروردی
سرخط خبرها

اعتبار گازرسانی به روستا‌های خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ معادل سال قبل!

  • کد خبر: ۱۹۴۶۱۱
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
اعتبار گازرسانی به روستا‌های خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ معادل سال قبل!
امسال ۱۱۰۰‌میلیارد تومان اعتبار گازرسانی به روستا‌های خراسان رضوی اختصاص داده شده است.

«اعتبار امسال گازرسانی به روستا‌های استان مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد تومان است که همه این مبلغ از محل منابع داخلی شرکت گاز تأمین می‌شود.» این جمله را مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان‌رضوی اعلام کرده است.

فرشید دشتی که به‌صورت مکتوب پاسخگوی سؤالات خبرنگار ما بود، در‌حالی تخصیص اعتبارات خوب به این حوزه را نشانه توجه دولت سیزدهم به گازرسانی دانست که به گفته خودش، اعتبار هزار‌و‌صد‌میلیارد‌تومانی گازرسانی به روستا‌های استان معادل اعتبار ابلاغی پارسال است و به‌عبارتی افزایشی را در این حوزه شاهد نیستیم.

اعتبار گازرسانی روستایی، امسال + پارسال

۲۰‌مهر‌ماه امسال بود که کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به هفت روستای شهرستان مشهد که شرایط کوهستانی دارند به زمین خورد و یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضوی، در آن مراسم ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال‌۱۴۰۳ جشن گازرسانی به همه روستا‌های استان برگزار شود. به گفته دشتی نیز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۷۰ روستا در خراسان‌رضوی و چهارده روستا در شهرستان مشهد در حال انجام است.

این در حالی است که اسفند‌ماه پارسال نیز حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌رضوی، شمار روستا‌هایی را که عملیات اجرایی گازرسانی به آن‌ها در حال انجام است، در استان ۱۶۹ روستا و در مشهد چهارده روستا اعلام کرده بود.

با کنار هم گذاشتن این اعداد و ارقام می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که کار پیشرفتی نداشته است؟ مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان‌رضوی در‌این‌باره این‌طور پاسخ داد: آمار ۱۶۹ روستا که پارسال اعلام شده بود، در دوره‌ای کمتر و دوباره به این تعداد اضافه شده است. دلیلش نیز این است که سرانه روستا‌های وزارت‌کشور تغییر می‌کند و شرکت گاز نیز براساس آخرین تقسیم‌بندی اقدام می‌کند، زیرا برخی اوقات حتی ممکن است یک روستا به شهر تبدیل شود.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان‌رضوی سهم مشهد را با‌توجه‌به حضور سالانه ۳۰‌میلیون زائر و گستردگی اماکن اقامتی به‌عنوان یکی از کلان‌شهر‌های کشور در مدیریت مصرف گاز بسیار جدی دانست و بیان کرد: در نیمه دوم سال بیش از ۷۰‌درصد از گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی استان مصرف می‌شود.

طرح پایش مصرف گاز همه‌ساله با شروع فصل سرما شروع می‌شود؛ طبق گفته دشتی، در این طرح ابتدا برای مراکز پرمصرف اخطار کتبی صادر و در مرحله بعد جریان گاز آن‌ها قطع می‌شود. در این طرح اکیپ‌های امدادی شرکت گاز با حضور در ساختمان‌های دولتی، سنجش دمای محیط و‌... میزان رعایت دستورالعمل‌های مصرف بهینه گاز را کنترل می‌کنند. اسامی ادارات پرمصرف نیز به استانداری اعلام خواهد شد.
او با اشاره به انجام ۵۰‌هزار پایش از ادارات و مؤسسات دولتی استان در سال گذشته، بیان کرد: در نتیجه این پایش‌ها ۱۰۱۴ اخطار صادر شد و ۳۷۰ مورد قطع گاز صورت گرفت. همچنین جریان گاز ۸۰۱ گرماتاب و ۱۰۲۲ باغ‌ویلا نیز در دوره اوج سرما قطع شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->